5 טיפים לשלב בניית אתר תדמית
בתקופה שבה ישנן רשתות חברתיות, המחשבה על אתר תדמית יכולה אולי להישמע כמעט מיושנת.
יחד עם זאת, עולם הסושיאל מדיה הולך ומשתנה על בסיס יומיומי ובלתי נפסק ובעלי עסקים רבים מחפשים היום פיתרון יציב יותר בדמות אתרי תדמית ואתרים מכירתיים.
בעלי עסקים שבבעלותם אתר תדמית לרוב מרגישים מרוצים מההשקעה שלהם ומרגישים שהיא מחזירה את עצמה בטווח הארוך.
מי צריך אתר תדמית?
מי שצריכים במיוחד אתר תדמית הם:
- עסקים במודל B2B כמו לדוגמא יועצים, מאמנים, מטפלים, יבואנים, חברות נדל"ן וכו'.
- עסקים שזקוקים לתזרים לידים קבוע כמו עורכי דין, רואי חשבון, מכוני כושר וסוכני ביטוח.
- עסקים עם מוצר מורכב כמו לדוגמא רופאים.
- נותני שירות כללי.
- עסק שמעוניין כ״תעודת זהות״ דיגיטלית.
מה הם השלבים בבניית אתר תדמית?
איפיון:
בשלב הזה סוכנות הדיגיטל שתעבדו איתה תכין עבורכם מסמך שמפרט בדיוק את כל שלב האיפיון, מה הם עשו בו ומה התוצאות.
באיפיון, כמו שנשמע משמו, מאפיינים את האתר ומחליטים מה יהיה בו בדיוק.
אלו הן כמה שאלות שחשוב לשאול בשלב האיפיון:
- מה מטרת האתר- מה אתם רוצים שהאתר יעשה עבורכם? האם מדובר במיתוג נטו, לידים, הגדלת מוניטין, כרטיס ביקור ועוד.
- תוכן- כמה תוכן יהיה באתר, מה יהיה אופיו של התוכן, האם הוא יהיה עם גוון אישי או מקצועי נטו? אלו שאלות שחשוב לשאול בשלב האיפיון של האתר.
כמו כן חשוב להבין כמה עמודי שירות אתם רוצים באתר וכמה תוכן יהיה בכל אחד מהם. - מחקר מתחרים- בשלב מחקר המתחרים באיפיון סוכנות הדיגיטל תעשה מחקר של כל המתחרים שלכם כדי לראות מה עובד אצלם, מה פחות עובד ומה אפשר "לשאול" מהם.
בחירת הפלטפורמה:
בשלב בחירת הפלטפורמה אתם צריכים לבחור אם תבנו את האתר על Wix, WordPress או בכלל על פלטפורמה אחרת.
חשוב בשלב הזה לוודא שסוכנות הדיגיטל שבחרתם מכירה את כל הפלטפורמות כדי שבאמת תהיה לכם בחירה בעניין.
וויקס היא פלטפורמה לא רעה אך יש לה כמה חסרונות בולטים.
הראשון והגדול ביותר מביניהם הוא שמדובר בפלטפורמה של קוד סגור.
מה זה בעצם אומר?
בקצרה ובקיצור, במידה ותרצו להעביר את האתר שלכם לפלטפורמה אחרת לא תוכלו, משמעות הדבר שאתם בעצם "מתחתנים" עם הפלטפורמה.
וויקס נחשבת לפלטפורמה מהירה עם מחירים זולים וזה אכן שיקול ששווה לחשוב עליו.
וורדפרס היא פלטפורמה מעולה לבניית אתר תדמית, מכיוון שהיא עובדת בקוד פתוח.
המשמעות של הקוד הפתוח היא קודם כל שתמיד תוכלו לעזוב את וורדפרס ולעבור לפלטפורמה אחרת.
המשמעות השניה היא שקיימת קהילה עצומה של וורדפרס שמורכבת ממתכנתים מכל העולם שעובדים על פלאגינים ותוספים שיכולים לשרת את האתר שלכם ולשפר את חווית הגלישה בו.
עיצוב
שלב העיצוב הוא לדעתנו אחד השלבים הכי חשובים בבניית אתר ויש לכך מספר סיבות.
הסיבה הראשונה היא שהעיצוב הוא מה שהעין תופסת קודם כל ועיצוב טוב ייתן לכם המרות, מוניטין ותחושה של אמינות.
הסיבה השניה היא שבשלב העיצוב גם מייצרים מה שנקרא בשפה המקצועית "עיצוב רספונסיבי", המשמעות של עיצוב רספונסיבי היא עיצוב אתר שיתאים למובייל ולטבלטים.
הסיבה השלישית היא שעיצוב האתר גם ישפיע לא מעט על מהירות הגלישה ונוחות הגלישה באתר.
תוכן
בשלב התוכן תעבדו צמוד עם כותבי תוכן שיכתבו עבורכם גם את התוכן של האתר עצמו וגם תוכן לבלוג, מה שיעזור לקידום האתר במנועי החיפוש באופן המשמעותי ביותר.
המלצות בבניית אתר תדמית לעסק
- תנו דגש על הרצונות של הקהל שלכם- תנו דגש על הרצונות של הקהל שלכם במקום על הרצונות שלכם.
אם עשיתם מחקר טוב של השוק ושל הקהלים שלכם אתם תוכלו לדעת מה הקהל שלכם רוצה ולהתאים את התוכן שלכם אליו.
- בצעו הגהה על התוכן לפני העלאתו- אתם לא מבינים כמה שגיאת כתיב או דקדוק יכולה להפריע להמון אנשים ולגרום להם לחשוב שאתם לא מקצועיים כמו שאתם באמת.
כדי למנוע מצב כזה עשו הגהה חיצונית או פנימית על כל דבר שאתם מעלים לאתר.
- העלו תמונות באיכות גבוהה- חשוב מאוד, במיוחד באתר תדמית, שהכל ייראה הכי Fine שיש.
חבל שתפלו על תמונות באיכות נמוכה, ודאו לפני ההעלאה שכל תמונה שאתם מעלים היא באיכות מקסימלית.
- הוסיפו דרכי יצירת קשר מגוונות- אתר תדמית חייב שתהיה בו דרך ליצור איתכם קשר, לעומת זאת, באתר תדמית מצוין ישנן כמה דרכים ליצור קשר עם העסק כדי שכל אחד יבחר בצורת התקשורת הנוחה לו.
- זמני טעינה קצרים- זמני טעינה ארוכים מגדילים את אחוזי העזיבה בכ-30%! כדי להימנע מכך עבדו אך ורק עם סוכנות דיגיטל שמעסיקה מתכנתים מנוסים ובעלי ידע רחב בבניית קוד.
מעוניינים לבנות אתר תדמית?
נשמח לתת שירות!
צרו קשר, שלחו לנו הודעה או אימייל ונחזור אליכם במהרה.