דרכים יצירתיות לפרסום באינטרנט בחינם
ההחלטה על פרסום באינטרנט היא החלטה גדולה עבור עסק, במיוחד עבור עסקים שמוציאים כסף על פרסום באינטרנט.
אנחנו נצא מנקודת הנחה שאתם משלמים לפחות סכום קטן על פרסום באינטרנט, בין אם מדובר בעבודת תחזוקה לאתר ובין אם מדובר בניהול מדיה חברתית על ידי חברה חיצונית או מחלקה פנימית.
מתוך נקודת ההנחה הזאת דווקא חשוב לנו להגיד שיש עוד דברים שאתם יכולים לעשות לגמרי בחינם כדי להעצים את האפקט של הפרסום באינטרנט.
הנה כמה דרכים יצירתיות לפרסום באינטרנט בחינם.
המלצות מפה לאוזן
אפילו בעידן הדיגיטלי, המלצות מפה לאוזן הן עדיין אחד הכלים הכי חשוב שיכולים להיות לכם בארגז הכלים הפרסומי.
יש שתי דרכים מעולות להשיג בהן המלצות מפה לאוזן.
הראשונה והמובנת מאליה היא שפשוט תעשו עבודה טובה ואנשים ימליצו עליכם.
לצערנו זה לא תמיד עובד ולאנשים לפעמים יש זיכרון לטווח קצר מאוד בנוגע לנותני שירות.
הדרך השניה והיותר מתוחכמת היא לבקש מחברים, בני משפחה וקולגות להמליץ עליכם בכל הזדמנות שבה מישהו מבקש המלצה.
קידום צולב (Cross Promotion)
קידום צולב הוא אחד הדברים המגניבים ביותר שאפשר לעשות בפרסום באינטרנט בחינם.
בקידום צולב אתם בעצם משתמשים בנכס דיגיטלי אחד כדי לקדם נכס דיגיטלי אחר וחוזר חלילה.
באמצעות קידום צולב תוכלו פעמים רבים להכפיל ואף לשלש את כמות התנועה בנכסים הדיגיטלים שלכם.
איך עושים קידום צולב?
לדוגמא, אתם יכולים לשים לינקים באתר שלכם לעמודים שלכם ברשתות החברתיות ולשבת ולצפות איך המספרים שלכם ברשתות החברתיות עולים כשבאותו זמן אתם נותנים לינקים לאתר שלכם ברשתות החברתיות ורואים איך המספרים עולים גם שם.
פורומים
אתם בטח אומרים לעצמכם- על מה אתם מדברים? הרשתות החברתיות הרגו את הפורומים.
אז זהו שלא בדיוק.
נכון שהפורומים רחוקים מימי תהילת העבר שלהם אבל תתפלאו כמה פורומים מקצועיים ישנם בנושאים שונים שבהם תוכלו לקדם את עצמכם.
אנחנו ממליצים בכניסה לפורום מקצועי קודם כל לבדוק איך הדברים מתנהלים שם, מה תרבות הדיון ואם לדוגמא יש ימים מסוימים שבהם ניתן לפרסם עסקים וכו'.
גוגל לעסק שלי
אם לא נחשפתם אף פעם לגוגל לעסק שלי, שירות העזרה לעסקים החינמי של גוגל, אתם לא יודעים מה אתם מפספסים.
בחינם לחלוטין אתם יכולים למקם את העסק שלכם על המפה ולהנות מכל הלידים שיגיעו אליכם ממשתמשים אזוריים.
חוץ מלמקם על מפה את העסק שלכם תוכלו גם להוסיף מספר טלפון, תמונות (חשוב!!) ומידע בסיסי על העסק שלכם.
גוגל לעסק שלי הוא אחד הכלים החשובים ביותר בפרסום באינטרנט והוא חינמי לחלוטין!
קבוצות פייסבוק
בתחילת דרכו של הפייסבוק הדפים קיבלו את מירב החשיבות אבל כבר כמה שנים שהמצב התהפך והקבוצות הן החשובות יותר במאזן הכולל של הטראפיק וההצגה בפיד.
כיום, למעשה, קשה מאוד להתניע עמוד פייסבוק ללא קידום ממומן, בעוד שקידום בקבוצות הוא חינמי לחלוטין והרבה פעמים יותר אפקטיבי.
בקבוצות יש משהו יותר אישי ופחות "מכירתי" בפרסום, אנשים מרגישים דרכן שהם נמצאים בתוך הקהילה שלהם.
כשאתם נכנסים לקבוצה אל תפרסמו ישר, כמו במקרה של הפורומים, בדקו איך הדברים מתנהלים בקבוצה, מתי מותר לפרסם ומה סוג הדיבור שקיים בה.
מאמרים חיצוניים
אם יש לכם אפשרות לכתוב מאמרים באתרים חיצוניים שקשורים לנושא של האתר חשוב שתלכו על זה.
במאמרים חיצוניים תוכלו להגדיל את ה-Reach שלכם ולהגיע לקהלים שלא חשבתם בכלל שתוכלו להגיע אליהם, במיוחד אם אתם מפרסמים באתר גדול יותר משלכם.
דאגו להביא את המיטב שלכם למאמרים חיצוניים ולכתוב מאמרים יעילים ואפקטיביים שיגרמו לאנשים לרצות ליצור קשר עם העסק שלכם.
ודאו שאתם מצרפים כמה שיותר קישורים לאתר שלכם, לקטגוריות בו ולמאמרים שכתבתם כרפרנס, המטרה הלא מוצהרת שלכם במאמר חיצוני היא להביא אנשים אליכם דרך פרסום באתר אחר.
בלוג
בלוג הוא פיתרון נהדר כמעט לכל אתר שאפשר לכתוב לו תוכן.
אתם יכולים לכתוב בבלוג שלכם תוכן מקצועי, תוכן מכירתי ואפילו גם סתם דברים אישיים כמו רשימת ספרים מומלצים כדי לתת טאץ' אישי לעסק שלכם ולמקמם אתכם בחזית שלו.
חשוב שהתוכן בבלוג שלכם יהיה מקורי, מעניין ולא מועתק כי גוגל מעניש על תוכן מועתק.
כשאתם כותבים תוכן לבלוג זכרו שאתם כותבים לבני אדם ולא לאלגוריתם ויחד עם זאת, עשו התאמות קטנות של SEO לתוכן שלכם.
אם כל זה נשמע לכם גדול מדי עבורכם או שאתם סתם לא מאמינים בכישרון הכתיבה שלכם תמיד תוכלו לפנות לסוכנות דיגיטל או לכותב תוכן עצמאי שיעשו את העבודה עבורכם.