המדיניות החדשה של אפל ולמה פייסבוק נפגעת מכל זה?

אפלקציית פייסבוק באייפון והמדיניות של אפל

המדיניות החדשה של אפל ולמה פייסבוק נפגעת מכל זה?

אפל סיפקה לכם "כוח" חדש, לעקוב או לא?

בשנת 2021, אפל ביצעה שינוי משמעותי בפרטיות ופייסבוק נפגעה קשות מהעדכון. ב-27 באפריל, אפל הציגה את התכונה החדשה של שקיפות מעקב אחר אפליקציות (ATT – Ask App Not To Track) כחלק מעדכון iOS 14.5. בידיעה שתהיה התנגדות, אפל הכריזה על תכונת ATT לפני שנה, אך עיכבה את ההשקה כדי לתת למפתחי האפליקציות זמן הסתגלות.

תכונת ה-ATT מאלצת אפליקציות לשאול את המשתמשים, באופן חד וברור ומראש: האם אתם רוצים שנעקוב אחר הפעילות שלכם באפליקציות ובאתרים של חברות אחרות? האפליקציה יכולה להצדיק בקצרה את הנימוקים שלה למעקב, והכי חשוב, המשתמש יכול לומר כן או לא.

פייסבוק היא לא האפליקציה היחידה המושפעת מ-ATT, אבל היא המושפעת ביותר. בואו נצלול פנימה.

 

מה עושה תכונת ה-ATT של אפל?

ATT מציגה את הסכמת המשתמש למעקב חוצה אפליקציות בפעם הראשונה ונותנת למשתמש שליטה מאוד גבוהה על הנתונים האישיים שלו.

בכל פעם שמשתמש פותח אפליקציה בפעם הראשונה לאחר עדכון iOS 14.5, הנחיית הפרטיות קופצת ותודיע לו שהאפליקציה רוצה לעקוב אחר הפעילות שלו ברחבי האינטרנט, תספק נימוק קצר, ותבקש את רשותו לאפשר זאת. כל אפליקציה שביקשה רשות, תופיע בתפריט מעקב בהגדרות הפרטיות של ה-iOS, כך שהמשתמש יוכל לבדוק ולשנות את בחירתו בכל עת, עבור כל האפליקציות או אפליקציות מסוימות.

עבור האפליקציה, התשובה "לא" פירושה כיבוי ברז הנתונים שמזין את הפרסום הממוקד שלה ואיבוד זרם הכנסה אם הם מוכרים את הנתונים המצטברים לאחרים. והם אינם רשאים להגביל את הגישה לתכונות עבור אלה שמבטלים את הסכמתם.

במקרה של פייסבוק, משתמש שאומר "לא" למעקב לא תהיה השפעה על מעקב של פייסבוק אחר מה שהמשתמש עושה בפלטפורמה שלו, אבל זה ימנע מפייסבוק לצבור נתונים על אותו משתמש באפליקציות ואתרים אחרים. ברור לכם שמוצר הנתונים המצטברים הזה הוא בעל ערך יוצא דופן להכנסות מפרסומות של פייסבוק בגלל שהוא מראה למפרסמים בדיוק מה המשתמשים גולשים וקונים. משתמש שאומר 'כן' לעקוב פירושו שהאפליקציה יכולה להמשיך במעקב בחינם על מכשירי המשתמש.

 

איך משפיע עדכון ה-ATT על עולם השיווק?

בעקבות העדכון, עולם השיווק הדיגיטלי נפגע בזירה של חברת אפל. זה לא אומר שזה לא אפשרי אבל זה כן אומר שהמודעות יתחילו להופיע למשתמשים אקראיים עם המרות מופחתות.

על פי סקרים, 83% מהאנשים יש חששות לגבי עסקים שעוקבים אחריהם או אוספים נתונים מהמכשירים הניידים שלהם. זה מראה שאנשים מעריכים את הפרטיות שלהם ורוצים יותר שליטה על האופן שבו הנתונים שלהם נאספים.

כתוצאה מכך, למכשירי iOS 14 יהיו פונקציות מוגבלות של מודעות פייסבוק ומעקב אחר אירועי המרה באפליקציה ובאינטרנט. זה משפיע ישירות על התאמות אישיות של מודעות ועל דוחות ביצועים.

בגלל העדכון הזה, פייסבוק עובדת על פתרון. הם תכננו מדידת אירועים מצטברת כדי למדוד את ביצועי מסע הקמפיין בצורה כזו שתואמת להחלטות הצרכנים לגבי הנתונים שלהם. הם ישתמשו במדידת אירועים מצטברת כדי לעבד אירועי המרה של Facebook Pixel במכשירי iOS. אירועי המרה של פיקסל בפייסבוק יכולים לעקוב אחר הפעולות שאנשים מבצעים באתר שלכם.

המטרה היא לתמוך במשווקים בניהול קמפיינים יעילים תוך שמירה על פרטיות משתמשי פייסבוק.

הדבר החשוב ביותר שיש לציין הוא ששינוי זה חל רק על מי שמשתמש במכשירי iOS עם iOS 14. עסקים עדיין יראו נתוני משתמשים מלאים עבור כל המכשירים המתאימים (מכשירי אנדרואיד ושולחן עבודה).

 

איך פייסבוק מתמודדת עם המהלך הזה?

כלי ה-API של המרות בפייסבוק נועד להתמודד עם עדכון הפרטיות של אפל. API המרות הוא כלי מתקדם שנועד לשפר את הביצועים, הדיוק והפרטיות של מעקב אחר אינטראקציות של המשתמשים. כלי ההמרות משלים את הפיקסל של פייסבוק המסורתי מבוסס הדפדפן, ומאפשר למשווקים לשלוח נתוני המרה ישירות מהשרתים שלהם לשרתים של פייסבוק, תוך עקיפת דפדפנים והפחתת התלות בקובצי Cookies. על ידי הפחתת ההשפעות של חוסמי פרסומות ותקנות פרטיות, כלי ההמרות של פייסבוק מבטיח ייחוס טוב יותר של מודעות, ועוזר למפרסמים לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלהם, למקד מחדש משתמשים בצורה יעילה יותר ולקבל החלטות מבוססות נתונים.

קטגוריות

הרשמו לניוזלטר

הירשמו לניוזלטר שלנו לחדשות הכי חמות בתחום הדיגיטל

סוכנות הדיגיטל נב מדיה

פרסום? בניית אתר? קידום אורגני?

כל מה שהעסק שלכם צריך, במקום אחד. בניית אתרים, קידום אורגני, עיצובים, צילומים, ניהול סושיאל, ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות, קידום ממומן בגוגל ועוד'.

מגזין הדיגיטל של נב מדיה

אל תפספסו את העדכונים החמים של החודש

הצטרפו לעוד אלפי קוראים מרוצים!

אפל סיפקה לכם "כוח" חדש, לעקוב או לא?

בשנת 2021, אפל ביצעה שינוי משמעותי בפרטיות ופייסבוק נפגעה קשות מהעדכון. ב-27 באפריל, אפל הציגה את התכונה החדשה של שקיפות מעקב אחר אפליקציות (ATT – Ask App Not To Track) כחלק מעדכון iOS 14.5. בידיעה שתהיה התנגדות, אפל הכריזה על תכונת ATT לפני שנה, אך עיכבה את ההשקה כדי לתת למפתחי האפליקציות זמן הסתגלות.

תכונת ה-ATT מאלצת אפליקציות לשאול את המשתמשים, באופן חד וברור ומראש: האם אתם רוצים שנעקוב אחר הפעילות שלכם באפליקציות ובאתרים של חברות אחרות? האפליקציה יכולה להצדיק בקצרה את הנימוקים שלה למעקב, והכי חשוב, המשתמש יכול לומר כן או לא.

פייסבוק היא לא האפליקציה היחידה המושפעת מ-ATT, אבל היא המושפעת ביותר. בואו נצלול פנימה.

 

מה עושה תכונת ה-ATT של אפל?

ATT מציגה את הסכמת המשתמש למעקב חוצה אפליקציות בפעם הראשונה ונותנת למשתמש שליטה מאוד גבוהה על הנתונים האישיים שלו.

בכל פעם שמשתמש פותח אפליקציה בפעם הראשונה לאחר עדכון iOS 14.5, הנחיית הפרטיות קופצת ותודיע לו שהאפליקציה רוצה לעקוב אחר הפעילות שלו ברחבי האינטרנט, תספק נימוק קצר, ותבקש את רשותו לאפשר זאת. כל אפליקציה שביקשה רשות, תופיע בתפריט מעקב בהגדרות הפרטיות של ה-iOS, כך שהמשתמש יוכל לבדוק ולשנות את בחירתו בכל עת, עבור כל האפליקציות או אפליקציות מסוימות.

עבור האפליקציה, התשובה "לא" פירושה כיבוי ברז הנתונים שמזין את הפרסום הממוקד שלה ואיבוד זרם הכנסה אם הם מוכרים את הנתונים המצטברים לאחרים. והם אינם רשאים להגביל את הגישה לתכונות עבור אלה שמבטלים את הסכמתם.

במקרה של פייסבוק, משתמש שאומר "לא" למעקב לא תהיה השפעה על מעקב של פייסבוק אחר מה שהמשתמש עושה בפלטפורמה שלו, אבל זה ימנע מפייסבוק לצבור נתונים על אותו משתמש באפליקציות ואתרים אחרים. ברור לכם שמוצר הנתונים המצטברים הזה הוא בעל ערך יוצא דופן להכנסות מפרסומות של פייסבוק בגלל שהוא מראה למפרסמים בדיוק מה המשתמשים גולשים וקונים. משתמש שאומר 'כן' לעקוב פירושו שהאפליקציה יכולה להמשיך במעקב בחינם על מכשירי המשתמש.

 

איך משפיע עדכון ה-ATT על עולם השיווק?

בעקבות העדכון, עולם השיווק הדיגיטלי נפגע בזירה של חברת אפל. זה לא אומר שזה לא אפשרי אבל זה כן אומר שהמודעות יתחילו להופיע למשתמשים אקראיים עם המרות מופחתות.

על פי סקרים, 83% מהאנשים יש חששות לגבי עסקים שעוקבים אחריהם או אוספים נתונים מהמכשירים הניידים שלהם. זה מראה שאנשים מעריכים את הפרטיות שלהם ורוצים יותר שליטה על האופן שבו הנתונים שלהם נאספים.

כתוצאה מכך, למכשירי iOS 14 יהיו פונקציות מוגבלות של מודעות פייסבוק ומעקב אחר אירועי המרה באפליקציה ובאינטרנט. זה משפיע ישירות על התאמות אישיות של מודעות ועל דוחות ביצועים.

בגלל העדכון הזה, פייסבוק עובדת על פתרון. הם תכננו מדידת אירועים מצטברת כדי למדוד את ביצועי מסע הקמפיין בצורה כזו שתואמת להחלטות הצרכנים לגבי הנתונים שלהם. הם ישתמשו במדידת אירועים מצטברת כדי לעבד אירועי המרה של Facebook Pixel במכשירי iOS. אירועי המרה של פיקסל בפייסבוק יכולים לעקוב אחר הפעולות שאנשים מבצעים באתר שלכם.

המטרה היא לתמוך במשווקים בניהול קמפיינים יעילים תוך שמירה על פרטיות משתמשי פייסבוק.

הדבר החשוב ביותר שיש לציין הוא ששינוי זה חל רק על מי שמשתמש במכשירי iOS עם iOS 14. עסקים עדיין יראו נתוני משתמשים מלאים עבור כל המכשירים המתאימים (מכשירי אנדרואיד ושולחן עבודה).

 

איך פייסבוק מתמודדת עם המהלך הזה?

כלי ה-API של המרות בפייסבוק נועד להתמודד עם עדכון הפרטיות של אפל. API המרות הוא כלי מתקדם שנועד לשפר את הביצועים, הדיוק והפרטיות של מעקב אחר אינטראקציות של המשתמשים. כלי ההמרות משלים את הפיקסל של פייסבוק המסורתי מבוסס הדפדפן, ומאפשר למשווקים לשלוח נתוני המרה ישירות מהשרתים שלהם לשרתים של פייסבוק, תוך עקיפת דפדפנים והפחתת התלות בקובצי Cookies. על ידי הפחתת ההשפעות של חוסמי פרסומות ותקנות פרטיות, כלי ההמרות של פייסבוק מבטיח ייחוס טוב יותר של מודעות, ועוזר למפרסמים לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלהם, למקד מחדש משתמשים בצורה יעילה יותר ולקבל החלטות מבוססות נתונים.

קטגוריות

הרשמו לניוזלטר

הירשמו לניוזלטר שלנו לחדשות הכי חמות בתחום הדיגיטל

סוכנות הדיגיטל נב מדיה

פרסום? בניית אתר? קידום אורגני?

כל מה שהעסק שלכם צריך, במקום אחד. בניית אתרים, קידום אורגני, עיצובים, צילומים, ניהול סושיאל, ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות, קידום ממומן בגוגל ועוד'.

מגזין הדיגיטל של נב מדיה

אל תפספסו את העדכונים החמים של החודש

הצטרפו לעוד אלפי קוראים מרוצים!

מקדמים את העסק יחד עם NV Media!

שמחים שבחרת בנו כסוכנות הדיגיטל לעסק שלך. לקבלת הצעת מחיר, אנא מלאו את פרטי ההתקשרות ונציג סוכנות הדיגיטל יצור אתכם קשר.