5 טיפים מנצחים לשיווק של עסק קטן ברשתות החברתיות
אם החלטתם לא לקחת סוכנות דיגיטל, או שאתם רוצים לעשות אקסטרה בנוסף למה שהם עושים, הגעתם למקום הנכון!
הנה 5 טיפים מנצחים לשיווק של עסק קטן ברשתות החברתיות:
- הגדירו מטרות וקהל יעד
לפני שאתם בכלל מתחילים לנהל עמוד ברשתות החברתיות, חשוב שתבינו מה המטרות שלכם ומי קהל היעד שלכם.
אתם יכולים להתחכם ולהגיד שקהל היעד שלכם הוא כולם והמטרה היא להגדיל קהל לקוחות, אבל מנסיוננו, כדי שדף יעבוד טוב הוא צריך מטרות מפורטות יותר ואתם חייבים להבין מי קהל היעד שאתם פונים אליו כדי שתוכלו לפתח אסטרטגית תוכן מותאמת.
דוגמאות למטרות:
- הגדלת קהל וחשיפה לקהלים חדשים.
- המרה של לידים.
- חשיפה לאתר או לחנות אינטרנטית.
- צבירת מוניטין באמצעות הרשתות החברתיות.
2. בנו אסטרטגית תוכן
בנו אסטרטגית תוכן שתהיה פשוטה להבנה וליישום ונוגעת גם לתוכן הכתוב וגם לתחום העיצוב והארט בכללי.
נסו לחשוב על האנשים שאתם פונים אליהם, לדוגמא, אם אתם פונים לצעירים מדור ה-Z כדאי שתשלטו בסרטונים בטיקטוק ואם אתם פונים לקהל של דור ה-Y או ה-X פייסבוק כנראה ישרת אתכם טוב יותר והשפה תצטרך להיות שונה לחלוטין.
3. מעורבות היא המפתח
אחד הדברים החשובים ביותר בניהול רשתות חברתיות הוא היכולת להישאר מעורבים בשדה שאתם פועלים בו ואפילו מחוצה לו.
אתם צריכים להגיב, לשתף ולעשות ריפוסטים לתוכן של אחרים ובמהרה תגלו שיותר אנשים עושים גם עבורכם אותו הדבר.
חוץ מזה, חשוב מאוד שתישארו מעורבים בפוסטים שלכם, כדאי שתענו על תגובות.
דוגמא טובה היא היכולת ליצור שיחות עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, שגולשים בעמוד שלכם, בתגובות לפוסטים שלכם.
אם תצליחו לייצר קהילה סביב העמוד שלכם עשיתם 90% מהעבודה.
4. התמדה גם חשובה
התמדה בהעלאה של פוסטים וחומרים היא חשובה לא פחות מכל דבר אחר, הקפידו להעלות כמה שיותר, לפחות פעמיים פעמיים בשבוע כדי לשמור על הקהל שלכם מעוניין ועל הדף שלכם "חי."
5. הגיבו לאירועים אקטואליים
תגובה לאירועים אקטואליים היא אחד הדברים החשובים ביותר בניהול מדיה חברתית, כשהדגש הוא מענה על טרנדים שקורים ברשתות החברתיות.
לדוגמא, אם תבנית חדשה של מים מסתובבת ברשת, כדאי שתשתמשו בה לשיווק המוצר שלכם, אם קרה משהו שערורייתי בטלוויזיה התייחסו אליו.
חצי מעבודתו של איש השיווק הדיגיטלי היא להיות קשוב לטרנדים ולאקטואליה כי זה החומר שממנו עשויים פוסטים ויראליים.