כבעלי עסקים, מה התקציב שאנו צריכים להשקיע בחודש ברשתות החברתיות?
הגדרת תקציב מתאים לפרסום ברשתות חברתיות היא החלטה גדולה ומרכזית לעסקים ובמיוחד לסוגי עסקים עם תחרות גבוהה. זה תלוי במספר גורמים כמו גודל והכנסות החברה, יעדים עסקיים, קהל יעד, תחרות בתעשייה, מיקוד גיאוגרפי ונוכחות קיימת במדיה החברתית.
בדרך כלל, עסקים מקצים 5-15% מההכנסות השנתיות שלהם לשיווק, כאשר כ-15-25% מהחלק הזה מיועדים במיוחד לפלטפורמות דיגיטליות, כולל רשתות חברתיות. עסקים השואפים לצמיחה מהירה או לנראות רחבה יותר במימד הדיגיטלי עשויים להזדקק לתקציב מדיה חברתית גדול יותר. הדמוגרפיה של קהל היעד יכולה להשפיע באופן משמעותי על החלטות תקציביות, שכן העלויות משתנות בין פלטפורמות המדיה החברתית השונות. תעשיות תחרותיות ומיקוד גיאוגרפי מגוון עשויים לדרוש גם תקציב גדול יותר. עם זאת, נוכחות חזקה של רשת חברתית ושיעורי מעורבות גבוהים עשויים להפחית את הוצאות הפרסום בדיגיטל.
בעוד שהקצאת תקציב נכון לרשתות החברתיות היא המפתח, איכות התוכן ומעורבות הקהל הם קריטיים באותה מידה לאסטרטגיית רשתות חברתיות מוצלחת. שיתוף שירותים מקצועיים לפיתוח ויישום אסטרטגיית מדיה חברתית מותאמת יכולה להיות מועילה, בהתחשב במורכבות של קביעות אלה.
קבענו תקציב מימון קמפיינים רשתות חברתיות מה עכשיו?
לאחר קביעת התקציב המקדים של הרשתות החברתיות, חשוב לעסקים לבדוק ולהתאים באופן קבוע את הוצאות הפרסום שלהם במדיה החברתית. זה דורש מעקב אחר מדדי מפתח כגון טווח הגעה, מעורבות, שיעורי קליקים ושיעורי המרות. מדדים אלה יספקו תובנות חשובות לגבי האפקטיביות של אסטרטגיית המדיה החברתית הנוכחית שלך ויעזרו לזהות אזורים לשיפור או שימור.
יתרה מכך, עסקים צריכים להתנסות בסוגים שונים של תוכן ופורמטים פרסומיים כדי לראות מה הכי אטרקטיבי לקהל שלהם. בדיקת A/B יכולה להיות דרך יעילה להשוות בין הביצועים של פוסטים או מודעות שונים ויכולה לעזור לעסקים לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי היכן להקצות את התקציב שלהם.
בנוסף, עסקים צריכים להישאר מעודכנים במגמות ובשינויים האחרונים בפלטפורמות המדיה החברתית וברשתות החברתיות. תכונות חדשות או שינויים באלגוריתמים יכולים להציג גם אתגרים וגם הזדמנויות. לדוגמה, עליית תוכן הווידאו ושיווק המשפיעים שינתה משמעותית את נוף המדיה החברתית, ועסקים שהצליחו להסתגל למגמות אלו קטפו יתרונות ניכרים.
לבסוף, למרות שחשוב להתמקד בתשואות מיידיות, עסקים צריכים לשקול גם את הערך לטווח ארוך של בניית נוכחות חזקה במדיה חברתית. מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה לבניית מודעות ונאמנות למותג, והשקעות בתוכן איכותי ובבניית קהילה עשויות להשתלם בטווח הארוך.
בהתחשב במורכבויות הללו, לרוב מועיל לעסקים לעבוד עם משווקים או סוכנויות מקצועיות שיכולים לעזור להם לנווט בנוף המשתנה ללא הרף של פרסום ברשת החברתית. הם יכולים לעזור לעסקים לפתח וליישם גישה אסטרטגית מונעת נתונים לפרסום במדיה החברתית מתיישרת עם היעדים והתקציב הספציפיים שלהם.
מה העלויות להמרה בפייסבוק בשנת 2023?
משיחה של נציג NV MEDIA בחודש יוני 2023 עם נציג של פייסבוק בנוגע לבדיקת בעיה בקמפיין המרות – לידים של אחד מלקוחותינו.
באותה שיחה ציין הנציג של פייסבוק שעלינו, חברות הדיגיטל לעדכן את הלקוחות בחצי השנה הקרובה, (יולי – ינואר 24) המחירים לליד והקלקה או טרפיק הולכים לעלות באופן משמעותי. ניסינו להבין למה זה הולך לקרות והתגובה היתה: ריבוי קמפיינים בכל התחומים המפורסמים במטא ולכן העלויות הולכות לעלות. בנוסף, תקופות חגים, חופשות קיץ, כריסטמס, מבצעי סוף שנה ועוד משפיעים רבות על העלויות וכמובן על ההחלטה לתקציב החודשי לפרסום ברשתות החברתיות.
האם ההחזר על ההשקעה (ROI) מפרסום ברשתות חברתיות יהיה חיובי?
הנושא של החזר על השקעה מהרשתות החברתיות תלוי במידה רבה באיכות האסטרטגיה שננקטה ובביצועה. מסע פרסום מעוצב היטב וממוקד שמושך את הקהל שלך עם תוכן איכותי ומוערך באופן עקבי ומוטב על סמך מדדי ביצועים מרכזיים, יכול להניב החזר ROI חיובי. המשמעות היא יותר נראות, שיעורי מעורבות גבוהים יותר, תנועה מוגברת לאתר, ובסופו של דבר, יותר המרות ומכירות. עם זאת, חשוב לציין שהשגת החזר ROI חיובי לרוב דורשת זמן וסבלנות. שיווק ברשתות החברתיות עוסק לא רק בהחזרים מיידיים, אלא גם בבניית קשרים ארוכי טווח ונאמנות למותג. בעוד שמדדים לטווח קצר כגון קליקים ושיעורי המרה חשובים, לערך ארוך הטווח של יצירת מותג חזק ומהימן באמצעות מדיה חברתית יכול להיות השפעה משמעותית על החזר ה-ROI הכולל. בנוסף, עבודה עם אנשי מקצוע או סוכנות דיגיטל שמבינים את הניואנסים של פרסום במדיה חברתית יכולה להגביר עוד יותר את הפוטנציאל להחזר ROI חיובי וגדילה במדדים חשובים נוספים לטווח ארוך.
לא מצליחים להחזיר את ההשקעה בקמפיינים של העסק ברשתות החברתיות? צרו קשר היום עם NV MEDIA – סוכנות דיגיטל של מקצוענים באיפיון, עיצוב, הקמה וניהול שוטף של קמפיינים ממומנים לעסקים ברשתות החברתיות.
באיזה שלב מימון קמפיינים ברשתות החברתיות עסק מתחיל לראות ROI חיובי?
הנקודה שבה עסק מתחיל לראות החזר חיובי על השקעה (ROI) ממסעות הפרסום שלו ברשת החברתית יכולה להשתנות מאוד בהתבסס על גורמים רבים.
ראשית, אופי העסק והענף בו הוא פועל יכולים להשפיע באופן משמעותי על ציר הזמן להחזר ה-ROI. תעשיות מסוימות עשויות לראות תשואות מהירות יותר בשל התנהגות הקהל שלהן והתחרותיות של השוק.
שנית, איכות התוכן המקודם, הדיוק של מיקוד קהל והאסטרטגיה הכוללת יכולים להשפיע רבות על המהירות שבה מסע פרסום הופך לרווחי. קמפיינים מתוכננים היטב הממנפים את תובנות הקהל ותוכן איכותי ורלוונטי נוטים יותר להניב תשואה מהירה יותר.
שלישית, חשוב לקחת בחשבון שמסעות פרסום במדיה החברתית לא תמיד עוסקים ברווח מיידי. לעתים קרובות הם מתמקדים יותר בבניית מודעות למותג, יצירת קהילה וטיפוח קשרי לקוחות ארוכי טווח, כל אלו יכולים בסופו של דבר להוביל להגדלת המכירות והחזר ה-ROI חיובי, אך עשויים שלא להניב תוצאות כספיות מיידיות.
לבסוף, המדדים וה-KPI הספציפיים שבהם עסק משתמש למדידת החזר ROI ישפיעו גם על כאשר מסע פרסום ייחשב כרווחי. לדוגמה, אם מטרת הקמפיין היא להגביר את המודעות למותג, החזר ה-ROI עשוי להיות מוערך על ידי העלייה בעוקבים, לייקים ושיתופים, וניתן לראות החזר ROI חיובי מהר יותר. אם המטרה היא להגדיל את המכירות, ייתכן שייקח זמן רב יותר לראות החזר ROI חיובי, במיוחד אם יש מחזור מכירות ארוך בתעשייה.
בהתחשב במורכבויות הללו, נהוג שעסקים מתחילים לראות תוצאות משמעותיות מקמפיין מדיה חברתית שבוצע היטב בתוך שלושה עד שישה חודשים, אך עשוי לקחת זמן רב יותר עד שתוצאות אלה יתורגמו להחזר ROI חיובי במונחים פיננסיים.
איך עסק ידע לחשב את התקציב החודשי עבור קמפיינים ברשתות החברתיות?
חישוב התקציב החודשי עבור קמפיינים במדיה חברתית כרוך במספר שלבים ושיקולים מרכזיים:
יש להבין את תקציב השיווק הכולל: הצעד הראשון הוא להבין את תקציב השיווק הכולל. עסקים רבים מקצים בין 5-15% מהכנסותיהם לשיווק, בהתאם לגודל העסק, הענף ושלב הצמיחה שלהם.
הקצאת אחוז לשיווק דיגיטלי: מתוך תקציב השיווק הזה, יש להקצות חלק לשיווק דיגיטלי, הכולל לא רק מדיה חברתית אלא גם ערוצים דיגיטליים אחרים כמו שיווק בדוא"ל, קידום אתרים ופרסום מקוון. שיעור זה יכול לנוע בין 25-50% מסך תקציב השיווק, שוב בהתאם לעסק וליעדים האסטרטגיים שלו.
תקציב המדיה החברתית: מתקציב השיווק הדיגיטלי, החליטו כמה יוקצה למדיה החברתית. זה יהיה תלוי בגורמים כמו קהל היעד (באילו פלטפורמות הם משתמשים), המטרות (מודעות למותג, יצירת לידים, מכירות), ואיזה סוג של תוכן אתה מתכנן לייצר.
מה המטרות: היעדים ישפיעו באופן משמעותי על התקציב. לדוגמה, אם אתה משיק מוצר חדש ורוצה להעלות את המודעות במהירות, אולי תרצה להקצות יותר כספים לפרסום במדיה חברתית בתשלום.
גורם בעלויות יצירת תוכן: יצירת תוכן באיכות גבוהה עשויה לעלות כסף ולא מעט. זה יכול לכלול עיצוב גרפי, הפקת וידאו, קופירייטינג ועוד. מומלץ להכניס את העלויות הללו לתקציב.
אל תשכח על עלויות ניהול קמפיינים: ניהול קמפיינים במדיה החברתית כרוך בניטור והתאמת הקמפיינים, ניתוח התוצאות ויצירת דוחות. אם אתה מוציא את זה לסוכנות או שוכר מנהל מדיה חברתית פנימית, תצטרך לשקול גם עלויות אלה.
זכור שחיוני לבדוק ולהתאים את התקציב באופן מתמיד על סמך התוצאות שאתה רואה. שיווק הוא תחום דינמי, וחשוב להיות גמישים ומתאימים כדי להפיק את המרב מהקמפיינים שלכם.