כל הטיפים לכותבי תוכן מתחילים

כתיבת תוכן

כל הטיפים לכותבי תוכן מתחילים

אם תמיד חלמתם להיות כותבי תוכן ואתם לא יודעים איפה להתחיל אנחנו כאן כדי לעזור! הנה כמה טיפים חשובים במיוחד לכותבי תוכן מתחילים:

מחקר ביטויים ומתחרים ללא קיצורים 

אם אתם רוצים להיות כותבי תוכן מצטיינים אתם חייבים להיות אנשים סקרנים שהכל מעניין אותם. כתיבת תוכן זה לא עוד זריקה של מילים על דף. יש הרבה מאחורי הכתוב.

ולמה אנחנו אומרים את זה? כי 80% מעבודת כותב התוכן היא מחקר באינטרנט ובמקורות אחרים.

מחקר אומר להיכנס לאתרים בנושא שאתם מחפשים עליו או לחפש במנוע החיפוש האהוב עליכם מידע וכשאתם מוצאים את המידע הזה לא סתם לשכתב אותו אלא להביא משהו חדש לשולחן. 

מחקר אומר להיכנס לפינות הכי נידחות של הרשת ולהביא משם את פרט המידע ההוא שאף אחד לא יודע עליו.

בקיצור, אתם צריכים להתעניין בלקוח שלכם ואם מציעים לכם לקוח שאתם לא רואים מצב שיעניין אתכם עדיף לשחרר אותו.

אספו חומרים

אספו כמה שיותר חומרים שכתבתם ועשו מהם תיק עבודות.

אם אתם עובדים בשביל סוכנויות דיגיטל חשוב מאוד שתבקשו אישור ובמידה ותקבלו תוכלו לשים קישורים בתיק העבודות שלכם.

תיק עבודות לרוב בנוי מהרבה מאוד קישורים או מקובץ PDF עם החומרים הרלוונטיים.

אנחנו ממליצים על הפורמט של קישורים כדי להראות שבאמת היו לכם לקוחות מכובדים עם שם ושאתם גם מכבדים את חוקי האתיקה הלא כתובים של עולם הדיגיטל.

בתיק עבודות חשוב לשים עבודות מכל מיני סוגים, ממגוון רחב של לקוחות משדות שונים ובעיקר לשמור על גיוון כדי להראות שאתם יכולים לכתוב על הכל.

אל תקחו כל לקוח 

לא כל לקוח נועד לכם.

לרוב העניין לא אישי, לקוחות שונים דורשים מיומנויות שונות שלא בטוח שיש לכם. 

לדוגמא, אנחנו לא ממליצים למהר להיכנס לתחומים של פיננסים ומשפטים כי כדי לכתוב עליהם תצטרכו להבין בהם וללמוד אותם ברמה של סטודנטים למקצועות האלו לכל הפחות.

נסו להעדיף לקוחות שמידע על התחום שלהם תוכלו למצוא בחיפוש ברשת ועוד יותר העדיפו לקוחות שיש לכם זיקה לתחום שלהם. 

לדוגמא, אם אתם אוהבים לנגן, חנות כלי נגינה היא בדיוק הלקוח שאתם צריכים ואם אתם אוהבים לעשות יוגה אולי תחפשו לקוחות שהם מורים ליוגה.

דדליינים 

אם קרה חס וחלילה משהו חירומי או קריטי, ברור שאתם לא חייבים לעבוד, אבל גם חוק, זכרו שדדליינים הם הבוס הכי קשוח.

אם אתם רוצים לקוחות שגם ימשיכו איתכם תהיו חייבים לעמוד בדדליינים ולהציג את עצמכם כמקצוענים שעומדים במילה שלהם. 

התייעצו ושאלו שאלות

אל תפחדו להתייעץ עם הלקוח שלכם ולשאול אותו שאלות, אתם לא מציקים, להפך, אתם נתפסים ככה כאנשים מקצועיים שרוצים לעשות את העבודה על הצד היסודי והחכם ביותר.

אם אתם לא יודעים משהו ולא מצליחים למצוא עליו תשובה בחיפוש ברשת או אם יש לכם שאלות על המבנה אל תהססו לשאול.

תאמינו לנו שעדיף בשביל ההרגשה של כל המעורבים לשאול מראש ולא לעבור סבבי תיקונים שמביאים ללחץ אצלכם ולחוסר שביעות רצון מצד הלקוח. 

יצירתיות היא שם המשחק

כדי להתבלט בתחום כ"כ תחרותי אתם חייבים להיות יצירתיים ולהביא נושאים שאף אחד לא חשב עליהם.

גם אצל לקוחות המשעממים והמתישים ביותר תוכלו למצוא דברים מעניינים לכתוב עליהם.

לדוגמא, לקוח שיש לו חברה לעיצוב על שקיות נייר וניילון, אתם בטח חושבים לעצמכם- "מה כבר אפשר לכתוב על שקיות?!" והנה כמה רעיונות למאמרים על שקיות:

  • מה מזהם יותר- שקיות נייר או פלסטיק?
  • שקיות פלסטיק- כל המיתוסים 
  • כיצד מייצרים שקיות פלסטיק?

ואלו סתם שליפות של הרגע, יכולים להיות לכם עוד המון נושאים אצל לקוח כזה.

הרשמו לניוזלטר

הירשמו לניוזלטר שלנו לחדשות הכי חמות בתחום הדיגיטל

סוכנות הדיגיטל נב מדיה

פרסום? בניית אתר? קידום אורגני?

כל מה שהעסק שלכם צריך, במקום אחד. בניית אתרים, קידום אורגני, עיצובים, צילומים, ניהול סושיאל, ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות, קידום ממומן בגוגל ועוד'.

מגזין הדיגיטל של נב מדיה

אל תפספסו את העדכונים החמים של החודש

הצטרפו לעוד אלפי קוראים מרוצים!

אם תמיד חלמתם להיות כותבי תוכן ואתם לא יודעים איפה להתחיל אנחנו כאן כדי לעזור! הנה כמה טיפים חשובים במיוחד לכותבי תוכן מתחילים:

מחקר ביטויים ומתחרים ללא קיצורים 

אם אתם רוצים להיות כותבי תוכן מצטיינים אתם חייבים להיות אנשים סקרנים שהכל מעניין אותם. כתיבת תוכן זה לא עוד זריקה של מילים על דף. יש הרבה מאחורי הכתוב.

ולמה אנחנו אומרים את זה? כי 80% מעבודת כותב התוכן היא מחקר באינטרנט ובמקורות אחרים.

מחקר אומר להיכנס לאתרים בנושא שאתם מחפשים עליו או לחפש במנוע החיפוש האהוב עליכם מידע וכשאתם מוצאים את המידע הזה לא סתם לשכתב אותו אלא להביא משהו חדש לשולחן. 

מחקר אומר להיכנס לפינות הכי נידחות של הרשת ולהביא משם את פרט המידע ההוא שאף אחד לא יודע עליו.

בקיצור, אתם צריכים להתעניין בלקוח שלכם ואם מציעים לכם לקוח שאתם לא רואים מצב שיעניין אתכם עדיף לשחרר אותו.

אספו חומרים

אספו כמה שיותר חומרים שכתבתם ועשו מהם תיק עבודות.

אם אתם עובדים בשביל סוכנויות דיגיטל חשוב מאוד שתבקשו אישור ובמידה ותקבלו תוכלו לשים קישורים בתיק העבודות שלכם.

תיק עבודות לרוב בנוי מהרבה מאוד קישורים או מקובץ PDF עם החומרים הרלוונטיים.

אנחנו ממליצים על הפורמט של קישורים כדי להראות שבאמת היו לכם לקוחות מכובדים עם שם ושאתם גם מכבדים את חוקי האתיקה הלא כתובים של עולם הדיגיטל.

בתיק עבודות חשוב לשים עבודות מכל מיני סוגים, ממגוון רחב של לקוחות משדות שונים ובעיקר לשמור על גיוון כדי להראות שאתם יכולים לכתוב על הכל.

אל תקחו כל לקוח 

לא כל לקוח נועד לכם.

לרוב העניין לא אישי, לקוחות שונים דורשים מיומנויות שונות שלא בטוח שיש לכם. 

לדוגמא, אנחנו לא ממליצים למהר להיכנס לתחומים של פיננסים ומשפטים כי כדי לכתוב עליהם תצטרכו להבין בהם וללמוד אותם ברמה של סטודנטים למקצועות האלו לכל הפחות.

נסו להעדיף לקוחות שמידע על התחום שלהם תוכלו למצוא בחיפוש ברשת ועוד יותר העדיפו לקוחות שיש לכם זיקה לתחום שלהם. 

לדוגמא, אם אתם אוהבים לנגן, חנות כלי נגינה היא בדיוק הלקוח שאתם צריכים ואם אתם אוהבים לעשות יוגה אולי תחפשו לקוחות שהם מורים ליוגה.

דדליינים 

אם קרה חס וחלילה משהו חירומי או קריטי, ברור שאתם לא חייבים לעבוד, אבל גם חוק, זכרו שדדליינים הם הבוס הכי קשוח.

אם אתם רוצים לקוחות שגם ימשיכו איתכם תהיו חייבים לעמוד בדדליינים ולהציג את עצמכם כמקצוענים שעומדים במילה שלהם. 

התייעצו ושאלו שאלות

אל תפחדו להתייעץ עם הלקוח שלכם ולשאול אותו שאלות, אתם לא מציקים, להפך, אתם נתפסים ככה כאנשים מקצועיים שרוצים לעשות את העבודה על הצד היסודי והחכם ביותר.

אם אתם לא יודעים משהו ולא מצליחים למצוא עליו תשובה בחיפוש ברשת או אם יש לכם שאלות על המבנה אל תהססו לשאול.

תאמינו לנו שעדיף בשביל ההרגשה של כל המעורבים לשאול מראש ולא לעבור סבבי תיקונים שמביאים ללחץ אצלכם ולחוסר שביעות רצון מצד הלקוח. 

יצירתיות היא שם המשחק

כדי להתבלט בתחום כ"כ תחרותי אתם חייבים להיות יצירתיים ולהביא נושאים שאף אחד לא חשב עליהם.

גם אצל לקוחות המשעממים והמתישים ביותר תוכלו למצוא דברים מעניינים לכתוב עליהם.

לדוגמא, לקוח שיש לו חברה לעיצוב על שקיות נייר וניילון, אתם בטח חושבים לעצמכם- "מה כבר אפשר לכתוב על שקיות?!" והנה כמה רעיונות למאמרים על שקיות:

  • מה מזהם יותר- שקיות נייר או פלסטיק?
  • שקיות פלסטיק- כל המיתוסים 
  • כיצד מייצרים שקיות פלסטיק?

ואלו סתם שליפות של הרגע, יכולים להיות לכם עוד המון נושאים אצל לקוח כזה.

הרשמו לניוזלטר

הירשמו לניוזלטר שלנו לחדשות הכי חמות בתחום הדיגיטל

סוכנות הדיגיטל נב מדיה

פרסום? בניית אתר? קידום אורגני?

כל מה שהעסק שלכם צריך, במקום אחד. בניית אתרים, קידום אורגני, עיצובים, צילומים, ניהול סושיאל, ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות, קידום ממומן בגוגל ועוד'.

מגזין הדיגיטל של נב מדיה

אל תפספסו את העדכונים החמים של החודש

הצטרפו לעוד אלפי קוראים מרוצים!

מקדמים את העסק יחד עם NV Media!

שמחים שבחרת בנו כסוכנות הדיגיטל לעסק שלך. לקבלת הצעת מחיר, אנא מלאו את פרטי ההתקשרות ונציג סוכנות הדיגיטל יצור אתכם קשר.